dinsdag 27 september 2011

White Pumpkins

Witte pompoenen,
dus geen oranje of andere kleuren maar mooie witte...

foto bron internet

Helaas is het er voor dit jaar bij ingeschoten.
Maar ik heb meerdere jaren achter elkaar witte pompoenen in eigen tuin gehad.


foto bron internet

Gewoon wat zaadjes poten en wat eerst niet veel lijkt.....
zijn later reuze planten geworden. Ik mis ze nu ook wel een beetje.
Dan maar naar een tuincentra of ergens langs de weg bij een kraampje aan gaan.

foto bron internet


Het is dan zo leuk om ze zelf te oogsten en leuke decoraties mee te maken in huis.


foto bron internet

En je hebt er zo lang plezier van.

foto bron internet

Zelf zaai ik dan de Patisson en de Baby Boo.

foto bron internet

Tja volgend jaar toch maar weer doen want nu mis ik ze natuurlijk wel in de tuin.
Al nemen ze aardig wat van je tuin in beslag mocht je een plekje hebben dan is het echt aan te raden.

foto bron internet

Lieve Groet,
Yvonne

24 opmerkingen:

Room Seventeen zei

White pumpkins! Ik heb ook al een blog/pompoen post klaarliggen. Ze zijn moeilijk te krijgen dit jaar, gelukkig heb ik een paar mooie "neppers" :-)

Home and Lifestyle zei

Leuk dat je de andere jaren zelf pompoenen hebt gekweekt! Ik ga elk jaar naar een pompoenenkweker, een paar dorpjes verder. Daar hadden ze grijs gekleurde pompoenen, ik kan me niet herinneren dat ik die eerder ergens heb gezien. Heb ook een klein wit exemplaartje meegenomen...en een paar groene, oranje is minder mijn kleur.

Een fijne avond! Lieve groetjes, Ingrid

Mirjam zei

Hallo Yvonne,
Wat heerlijk lijkt me dat, pompoenen uit eigen tuin. Nou ik heb er beslist geen plek voor in ons kleine tuintje, maar ik zou het zeker doen, als ik wel de ruimte had... Ze zijn zo mooi...
Witte en groene hebben ook mijn voorkeur. Oranje vind ik zo schreeuwerig, niet echt mijn ding...
Ik wens je nog een heel fijne namiddag,
Groetjes,
Mirjam

Claudia Leertouwer zei

Ook bij mij alleen e witte variant, maar helaas niet zelg geplant....

Wonen aan boord zei

leuk he die witte pompoenen. Zo'n beetje ook de enige die er hier in komen :D Niets geen oranje en geel.. lekker wit. Nou hopen dat je ze nog ergens vind!

lieve groet,
Alberta

All Seasons zei

Wat mooi zijn deze. Ik wilde al zeggen, wat het je er mooie foto's van gemaakt, ontdekte ik dat je ze van internet heb geleend. Maargoed toch genieten..
Volgend jaar weer zelf kweken hè. Dan kom ik je mooie foto's weer bekijken.
Heb je al mooie witte gevonden in de tuincentra's of aan de weg?

Fijne avond
Liefs,

What's in a day zei

Ook ik ga voor wit hoor, mijn schoonmoeder heeft haar tuin vol, de groene gaan mee naar school en de witte mag ik thuis gebruiken.
Je foto's zijn heel sfeervol.

Lieve groetjes,
Eefie

cindy 'wonenmeteenhart" zei

heerlijk he pompoenen ik heb ze vooral buiten en daar mogen ze van mij ook in de echte herfst kleuren

geeft me echt het herfst sfeertje in de tuin

kijk maar is op me blog !!

maar wit voor in huis inderdaad erg mooi hoor !!

Bianca zei

Wat mooi.....ik ken eigenlijk alleen de oranje soorten. Ik vindt deze zoooooooo veel mooier !!!! Ga kijken of ik ze ergens kan kopen.
Groetjes Bianca

Martine zei

Oh, die zijn mooi! Ik ken ze helemaal niet, maar ga zeker op zoek! Prachtig, vooral die Baby Boo.
groetjes, Martine

Thuis bij Tjits zei

ik vind de witte ook het mooist, ik zie ze trouwens erg weinig dit najaar.. misschien ga ik zelf ook maar wat zaden in de grond stoppen in het voorjaar!

lieve groetjes, Tjits

Het stokpaardje zei

Normaal heb ik altijd wel een paar ponpoenen uit eigen groentetuin. Maar dan van die ouderwetse oranje. Heerlijk voor de soep. Groetjes Iris

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Ze zijn prachtig van kleur en zo mooi licht.
De herfst kleuren vind ik mooi, maar in een schaal hou ik het dit jaar ook bij wit.

Nu nog op zoek naar witte pompoenen.

Groetjes Loes

little sweet things zei

Wat een mooie foto's heb je op internet gevonden, ik krijg meteen zit om even langs de kwekerij te fietsen.
Helaas wil mijn man de planten niet meer in de tuin hebben.
Groetjes, Sas

Yvonne zei

Bij ons vorige huis, heb ik ze wel eens rond de vijver gezaaid, was idd leuk, nu heb ik er geen ruimte voor, maar of ik ze koop ?? heb niet zo veel meer met pompoenen, al vind ik deze witte wel erg leuk !
groetjes en een mooie Zomerse herfst dag gewenst :-) Yvon

Michelle zei

Wel ik had ook het idee om volgend jaar mijn eigen pompoentjes te zaaien, dus doe lekker met je mee! had al een site op gezocht met uitleg hierover en daar stond dat het makkelijk is dus ga ik het ook proberen, plaats genoeg in de tuin!

Lieve groet Michelle

Krek wak wou zei

Mooi die witte pompoenen....ik heb ze hier eigenlijk nog niet gezien.
groetjes van Nicole

José zei

Hoi Yvonne,
Witte pompoenen???? Dat is echt nieuw voor mij.... Zou prachtig staan bij mij in huis....combineert zo mooi met grijs!
Groetjes José

Miss M zei

Wat mooi he, die lichtgekleurde pompoenen! Prachtig. Weet jij trouwens een adresje waar ze deze verkopen? Die groene of gele... nee, die hoef ik niet... witte wil ik! :-)

Liefs, Marjolijn.

bleudelavandou zei

Heel mooi die witte pompoenen.

leuk ideetje !!

Liefs
marieke

Anneke zei

wat prachtig deze witte pompoenen, en leuk dat je ze jaren zelf heb gekweekt.
je foto,s zijn heel mooi

het tuinengeltje zei

Hahaha, leuk je reactie op mijn post. We zijn er om elkaar te inspireren toch?

Liefs, Sylvia

het tuinengeltje zei

Trouwens je hebt een mooie witte pompoenen post. Leukkkkk!

Anita zei

Ik ken ze deze witte pompoenen en ze zijn erg leuk.Op verschillende markten naar gezocht maar de oogst is blijkbaar minder dan vorig jaar.Bij ons in de tuin lukte het dit jaar ook niet.Ik blijf zoeken vooral pattisons vind ik erg leuk!
Groetjes anita