woensdag 22 juni 2011

Stoere kamer

Mijn zoontje Brent wordt volgende maand 3.
Dus zo'n half jaartje geleden werd het tijd om de babykamer om te toveren
tot een stoere jongenskamer.
En laat ik zeggen dat ik dat toch enigzins een uitdaging vond.
Voor een meidenkamer zou ik wel honderd leuke ideeën hebben.
Dus begon ik langzaam aan een en ander te veranderen.

Lief spencertje van Mexx in een klein maatje op oud kapstokje.
 De steigerhouten planken hebben we al op de wand gemaakt voor Brent's babykamer.
Toen stond er een mooie antiek grenen commode in wit eronder.
Toen was de muur nog babyblauw, dit is nu legergroen geworden.

De veilingkistjes op wieltjes komen uit de lijn
 "Stoer wonen handmade" van Met Brocant Label.


Een mooi bed moest er natuurlijk ook komen.
Met veel stoere kussens in legerstof, postzak, jute en linnen.


En i.p.v. een nachtkastje een stoere houten munitiekist.
Gelijk handig om spullen in op te bergen.

Grote linnen en jutte kussens, zelf gemaakt.

Boven zijn bed hangt een leuk memobord van jute.




Op het antiek grenen bed heb ik draadhaakjes gemaakt.
Sowieso ben ik gek op deze haakjes, ze zitten ook op de kast en op meer plaatsen in ons huis.
Hier super handig om pyjamazak of vest aan te hangen.


De lamp heb ik ook zelf gemaakt.
Rondom met verschillende stoffen, dit is de geboortedatum.
Eronder hangen drijfhoutjes, ik vond dit een stoer alternatief voor kristallen.



De oude grenen kast hadden we al maar heb ik in de krijtverf gezet.
Ook hier komen de draadhaakjes terug op de deuren.
En een lekker grote zitzak in legerkleur.

En ach Brent maakt het allemaal niet uit, dus kan mama nog haar hart ophalen.
Hopelijk komt hij volgend jaar niet met..."mama ik wil een Formule 1 kamer."....aaahhhhh help.


Lieve Groet,
Yvonne

18 opmerkingen:

Huize Kip Kakel zei

Wat een ontzettend mooie jongenskamer..
Ik heb ook 2 boys, maar zo ziet er bij niet uit..helaas!
Groetjes Hannie

Tanja zei

Jeetje Yvonne, je zou bijna willen dat je een jongetje was, wat een geweldig stoere kamer heeft Brent.

Lieve groet
Tanja

THE BLACK BARN zei

PLAATJE HOOR! ,DEZE MOOIE STOERE SLAAPKAMER.
BRENT WORDT IN DEZE KAMER EEN ECHTE STOERE JONGEN!

FIJNE WEEK,

MIRANDA

Bonjade zei

Oh ja met zo'n knal rood auto bed ;0)
Vind dit toch wel 10 keer mooier hoor, maar ja...kleine kinderen worden groot...dus wie weet....
Voor nu: genieten van deze super stoere mooie jongens kamer
Fijne avond
Lieve groet

lia zei

Wat een heerlijk stoere kamer heeft die kleine man. Mijn jongste sliep ook in zo'n bed, en toen hij een jaar of 13 was vond hij het wel mooi genoeg, en wilde een gewoon bed. En een buro met pc en wat al niet meer.
Dus geniet maar zolang de kleine man het allemaal nog goed vind.
Maar dat bed, heb ik netjes weggezet. Wie weet kan ik het ooit nog gebruiken voor kleinkinderen. haha....)

lieve groet Lia

Bij Guusje Thuis zei

Geweldig stoere kamer; niks geen meisjeskamer inrichten, dit gaat je prima af! Groetjes, Colin

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Tjeemie heerlijk stoer wat zou je zoontje trots zijn op zo kamer .... leuk gedaan hoor ....


lieve groet rosita

Stina zei

wat een stoere jongenskamer, daar kan die trts op zijn.

gr Stina

24 Homes zei

Geweldig goed gedaan, echt oog voor de details! Complimenten!
Groetjes, KJ & C
24homes

Martine zei

Ik weet maar 1 woord en dat is WAUW!!!!
groetjes, Martine

Home and Lifestyle zei

Super...ik kan niet anders zeggen! Ik zou haast willen vragen of ik daar niet een keer mag slapen haha maar hij ziet me aankomen! Maar ik vind de kamer echt helemaal geweldig, mijn complimenten voor je prachtige smaak en creativiteit!

Lieve groet, Ingrid

Yvonne zei

Alles is al zo'n beetje gezegd, maar zeg het ook nog maar even, superrrr gaaf kamertje heb je voor je kleine stoere man !
Groetjes Yvon

little sweet things zei

Aaaah waarom heb ik nou alleen maar dochters...
Wat is dit een leuke kamer! Hij kan zo in de Ariadne kinderen.
Groetjes, Sas

Bizzy @ home zei

Wat een superstoere kamer. Op de een of andere manier ben ik hier niet verder gekomen dan een nemo kamer...maar de jongen is 8 dus de nemovisjes moesten eruit..en nu weet ik het even niet..ik denk dat ik wacht op ons nieuwe huis, waar die dan ook is...hihi.
Heel gaaf dit allemaal, de lamp ook zo crea. En de kist. Mijn complimenten!
Groetjes, Renny

Inge - Jules & Louis zei

Wat een stoere jongenskamer! Mijn zoontje Jules is momenteel 6 maanden geworden, dus de babykamer mag nog eventjes babyblauw blijven voorlopig. :-) Maar zo'n stoere jongenskamer wil ik ook wel maken voor hem als hij groter is. Leuke ideetjes heb je hier... Doe zo voort!
Groetjes uit België,

Inge
http://www.simplyfabulouschic.com

All Seasons zei

Wat een geweldige leuke kamer is dit geworden, lekker stoer..
Ik zie daar ook een prachtige luiken hangen, hoort dat zo bij het huis of hebben jullie dat zo geplaatst? Super!!
Fijne dag ☼
Lieve groet,
Patricia

Yvonne zei

Ontzettend leuk is het geworden Yvonne! Daar zal je zoontje zich vast en zeker wel thuis in voelen, zo'n mooie jongenskamer. Groetjes, Yvonne

Anoniem zei

Wat een leuke kamer is dat!
Ik vind vooral die lamp met drijfhoutjes er onder een super idee.


Briny
http://soberchiclifestyle.blogspot.com/