donderdag 22 september 2011

Tag you're it !


Wat ontzettend leuk, Mea van Mayflower heeft mij in een reactie aangwezen om iets over mij zelf te vertellen. Dank je wel Mea. Ik vond al jullie bekentenissen al zo bijzonder om te lezen dan is het wel even van oh wat ga ik dan nu vertellen. Maar ik ga een poging wagen.

1. Mijn gezin is heel belangrijk voor mij, ik wil het altijd gezellig maken voor ze. Zoals jullie wel eerder in een post gelezen hebben heb ik een zoontje van 3, Brent.
2. Misschien wel een heel andere kant van mij is dat ik van symfonic metal/rock houdt. Within Temptation (niet meer op 1 hand te tellen concerten bezocht) is daar denk ik de bekenste van. Maar voor de kenners ook Epica, Nightwish, After Forever etc.

3. Ik heb 9 jaar in de keukenbranche gewerkt, van showroomkeukens ontwerpen tot het volledige verkoop traject. Tussen alleen maar mannelijke collega's werken, kan het iedereen aanraden.

4. Ik heb een paar jaar geleden een burn-out gehad die zo'n 2 en half jaar heeft geduurt. Het was vreselijk ook voor mijn man en mijn ouders. Kon het niet geloven dat het mij gebeurde en wilde het eerst niet accepteren. Echter ben ik positief van aard en heb altijd hoop gehouden dat het goed zou komen. Daardoor ben ik het leven anders gaan zien. Je leert heel goed wat wel en niet kan of belangrijk is. Je ziet wie er echt achter je staan (er is immers niet altijd aan de buitenkant iets te zien, althans daar deed ik me best voor). Wie je blijven steunen ook al duurt het lang. Dat materiele zaken er niet toe doen, het hoeft niet altijd beter, duurder, mooier, het zit hem in kleine dingen waarvan je moet genieten, kijken wat je wel hebt. Innerlijke rust dat is zo'n mooi geschenk als je dat kan voelen dan ben je op je plek en niet meer zoekende.
5. De burn-out heeft mij ook goeds gebracht namelijk dat ik mijn droom, een eigen webwinkel in brocante en woonaccessoires heb gerealiseerd. Dat ik zelf verantwoordelijk ben voor hoe alles gepresenteerd wordt, het succes ervan, de positieve reacties van klanten, de groei en uitbreiding vind ik geweldig. De administratieve kant heb ik wat minder mee haha.

6. Het grootste project in mijn leven was het opknappen van onze boerderij. Type alles oud, tot op de kale grond gestaan binnen, nieuwe balken, binnenmuren, nieuwe bovenverdieping, alles wat je maar kan bedenken behalve het dak. Inmiddels 9 jaar geleden maar klussen blijven er altijd. Vorig jaar nog dubbel glas in de woonkamer, voorheen de ijsbloemen op de ramen. Maar wat voelt het huis nu als een warme jas, de plek is mooi aan de uiterwaarden van de Rijn. Ook al blijf je bezig, je krijgt er veel voor terug.

7. Ik lees graag waargebeurde verhalen, vooral van vrouwen die onderdrukt worden in landen als Jemen, Afghanistan, Syrie, Rhawanda  enz. Wat zij allemaal hebben meegemaakt is vreselijk Iets wat wij ons in de westerse wereld niet kunnen voorstellen. Een voorbeeld hiervan is Fatwa van Jacky Trevane, De Gevangene van Malika Oufkir. Maar ook over gebeurtenissen in oorlogen en gevangenissen (Haar naam was Sara, De man die naar Auswitz wilde).

8. Ik houd heel veel van dieren, als ik ergens over dierenleed hoor of lees dan loop ik daar dagen mee rond. Wij hebben zelf kippen en konijnen die lekker de ruimte hebben om rond te lopen. En onze Duitse Dog heeft zelfs een brocante bed haha.

9. Ik heb iets met Scandinavië, ben in allemaal geweest. Noorwegen spant de kroon wat een fantastisch mooi land. In Zweden hebben we een huis gehad, lieve mensen en zoveel natuur. Fins Lapland in de winter bezocht, een huskyspan besturen over besneeuwde paden en bevroren meren was 1 van de indrukwekkenste dingen die ik ooit gedaan heb.

10. Bloggen verandert je leven, wat een positieviteit, lieve mensen, mooie verhalen, prachtige foto's heb ik al mogen lezen en voorbij zien komen. Ik ben sowieso iemand waarvan het glas altlijd half vol is ipv half leeg, dus voel me hier volkomen op mijn plek. Eindelijk herkenning in de kleine dingen des leven. Iets moois in de natuur, nostalgie en bijzondere mensen. Als je ze kan herkennen en echt zien dan ben je echt gelukkig en dat ben ik.

De volgende die ik aanwijs zijn:

Renny van Bizzy At Home
Margarita van Stipje

Wellicht zijn jullie al eerder getagged (maar ik zag het even niet op jullie blog) en natuurlijk vrijblijvend, maar doen je wel mee dan zou ik het heel leuk vinden om jullie top tien te lezen.

Lieve Groet,

Yvonne

15 opmerkingen:

Sjoukje zei

Wat leuk jij bent ook getagd~! Leuk om te lezen wat iemand zoal bezighoudt... je hebt het allemaal prachtig omschreven en wat ik ook vind is dat bloggen je leven verrijkt~! Je ontmoet mensen die dezelfde interesses hebben en dat is juist zo leuk. En het is allemaal positief en heel gezellig~!
Ik wens je een fijne dag,
Groetjes Sjoukje

Home and Lifestyle zei

Hoi Yvonne,

Mijn ervaring is dat de tags toch elke keer weer verrassingen opleveren, ik vind het ook erg leuk om te lezen waar je voorkeur voor muziek ligt. Het is niet de mijne, maar dat vind ik juist bijzonder...we hoeven niet allemaal hetzelfde te zijn!

Zorg maar goed voor jezelf want op zo'n nare tijd zoals je die hebt gehad zit je niet nog eens te wachten!

Lieve groet, Ingrid

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

heerlijk je tag te lezen elke keer weer een lol als je ziet wat voor persoon achter d blog zit ....leuke weetjes herken wel dingen erin .... wens je een fijne dag nog lieve groet rosita

lia zei

Hey Yvonne, wat leuk om eens wat over jouw te lezen. Zo leer ik je toch nog een beetje kennen. En jij ook al zo'n Duitse Dog, lief maar zo groot..
Jij zei al toen ik naar Appelpop ging, dat je van Within temptation hield, en dat kan ik nog wel begrijpen maar deathmetal..... ben blij dat mijn jongens er niet van houden.

Fijn dat je ondanks de narigheid die je meegemaakt hebt, er zo goed uitgekomen bent.

Lieve groet Lia

p.s dank je voor de tag, ik zal me er eens over buigen.

Mirjam zei

Hallo Yvonne,
Wat leuk om ook van jou al deze weetjes te lezen... En we hebben wel wat dingen gemeen. Nightwish bijvoorbeeld. Ik ben een paar jaar geleden nog naar een concert van hen in Ahoy geweest met mijn dochter. Al moet ik zeggen dat ik de oude formatie mooier vind, met die donkerharige zangeres...
Fins Lapland, daar zijn wij ook geweest, met die tweedaagse huskysafari door de bossen en over de meren. Geweldige ervaring was dat. En op een sneeuwscooter rondgescheurd... Geweldig.
Waargebeurde verhalen lezen; Haar Naam Was Sarah, die heb ik in één adem uitgelezen en zo zijn er nog veel meer van die prachtige boeken. Leuk hoor....
Ik wens je nog een heel fijne avond toe,
Groetjes,
Mirjam

Saskia ♥ Stipje ♥ zei

Wat bijzonder eigenlijk .
op deze manier kom je dingen te weten die eigenlijk niet zo maar ter spraken komen.
En wat mooi dat je ook zo iets over jezelf verteld.
En wat leuk dat je mij ook hebt getagd.
Ik ga hier wel even voor zitten dus de post zal even een paar dagen op zich moeten laten wachten.
wij gaan morgen een weekendje er tussen uit met het gezin.
dus word het na het weekend.
heel veel liefs en al vast een heel mooi weekend .
Liefs Margarita

Oude lappen zei

Wat ben jij een sterke vrouw, leuk om je verhaal te lezen. Als je een blog bezoekt weet je toch niet echt wie er achter staat maar nu is het heel anders, het lijkt of je die persoon wat beter kent.
groetjes
Liliane

Mayflower zei

Wat leuk om nu ook jou iets beter te kennen lieve Yvonne.
Een heerlijk positief mens en dat heeft je zeker bij veel dingen geholpen. Fijn dat het nu zo goed met je gaat.
Je liefde voor dieren en waargebeurde verhalen deel ik met je. Alhoewel geen deathmetal hou ik wel van aparte muziek.
Ik ben ook nog nooit in Scandinavië geweest, maar het lijken mij prachtige landen. Mijn wens is om eens het Noorderlicht te aanschouwen.

Lieve groet, Mea

Huize Kip Kakel zei

Wat bijzonder om jouw tag te lezen..
Bij dat lieve van brocante zo'n 'ruige' muziekvoorkeur ;-))
Had ik er niet bij uit gekozen.
Fijn dat je ba je burn out bepaalde keuzes hebt kunnen maken en nu een mooie webwinkel hebt.
Onderhoud aan een oud huis blijft altijd, ik denk altijd als wij op zaterdagmiddag langs die mooie boerderijen fietsen en de bewoners nog hard aan het werk zijn met gras en tuin, wij genieten van hun inspanningen..
Lieve groetjes Hannie

het tuinengeltje zei

Hoi Yvonne,

wat leuk dat je volger bent geworden van mijn blog. Af en toe, als je tijd hebt hahaha, moet je de moeite nemen om van blog naar blog te hoppen. Dan kom je vaak hele mooie blogs tegen.

Wat ben je eerlijk over je tag-items. Heerlijk om te lezen.

We hebben ook veel gemeen. Om van onze hobby ons werk te maken. Geweldig is dat he? Er ligt af en toe een brief op mijn deurmat gericht aan de directie van Het Tuinengeltje, hahaha, dat ben ik dan mooi zelf. Geweldig....!

Ik ga jou ook volgen hoor.

Groetjes en tot snel!
Sylvia

Nicole (MLBV crafting) zei

Leuk om jouw tien punten te lezen. Heerlijk, zo positief blijven en genieten van alle kleine dingen in het leven.
groetjes, Nicole

Bizzy @ home zei

Ik kwam hier even via Mea haar oproepje over de oude foto's. Heb ik even gemist geloof ik. En toen zag ik mijn naam in het rijtje staan hihi..bedankt, ga even zien of ik er iets mee doe of niet. Leuk om te lezen, jou top tien. Heel herkenbaar is voor mij de burn out. Ik heb 6 jaar geleden een postnatale depressie gehad en dit heeft veel dezelfde kenmerken als een burn out. Je komt er dan inderdaad achter wie er echt van je houden. Er heerst zoveel onbegrip. Ik heb vaak gedacht, had ik maar een gebroken been of nog liever twee.
Maar je komt er veel sterker weer uit, absoluut!
Lieve groet, Renny

Yvonne zei

Hoi Yvon,

Toch nog ge-tagged :-) als ik het had geweten, had ik jou gekozen hoor, maar dacht dat ze allemaal al wel geweest waren...
wat naar dat je een burn out hebt gehad, geeft veel inpact op je (gezins) leven, het is daarom erg knap dat je wel positief kunt blijven (al zal dat in de diepe dalen ook wel eens anders geweest zijn)
we hebben wel een heel aantal dingen gemeen zag ik, allereerst onze naam natuurlijk (en ik had even bij de post gekeken van jouw man, dat hij jarig was, Bram van mij heeft wel wat van hem weg haha)
ook voor metal muziek mag je mij wakker maken, Nightwish, erg mooi, vroeger in mijn jonge jaren zelfs Scorpions en Guns'n roses t-shirts aan gehad haha
Ik ga ook even bij jouw post op de oude foto's kijken, lijkt me wel een leuke om aan mee te doen
wens je een fijn weekend toe, en geniet van jullie kleine ventje ( dat is nu de echte Rijkdom he)
Lieve groet Yvon

Bij Guusje Thuis zei

Leuk dat je getagged bent; je hebt er een mooi, persoonlijke blog van gemaakt! Groetjes, Colin

faire un songe zei

Hoi Yvon.. leuk om meer over je te weten te komen.
En dank voor de tag.. ik zal er eens over denken..
Lieve groetjes Hetty